وبلاگ دورهمی

وبلاگ دورهمی

وبلاگ دورهمی
رئیس محترم مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کردند : روحانیت بزرگترین مانع در برابر نقشه‌های دشمنان برای شکست وحدت ملی و فرهنگی هستند و اگر نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند در این زمینه موفق خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی در اجلاس سراسری مشاوران امور روحانیت استانداران که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد روحانیت را خاستگاه انقلاب اسلامی دانستند و اظهار کردند: عقبه اسلامیت نظام نیز حوزه‌های عملیه و روحانیون هستند.
ایشان افزودند: شبکه گسترده ارتقا فرهنگی کشور در اختیار روحانیت است و حوزه‌های علمیه این مسیر را دنبال می‌کنند.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت برای نظام جمهوری اسلامی نقشی راهبردی دارد فرمودند: به اندازه‌ایی که روحانیت نقش و تاثیر حیاتی برای نظام دارد باید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علمی، فکری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت بگیرد.
ایشان ادامه دادند: روحانیون باید از نظر ابعاد آموزشی، پژوهشی، علمی و سخت‌افزاری حمایت شوند تا بتوانند موجب ارتقا سطح فرهنگی جامعه شوند؛ دو بال حمایتی و سخت افزاری و همچنین نرم‌افزاری برای انجام وظایف توسط روحانیون لازم و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به نقش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که به فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) راه‌اندازی شده است فرمودند: هیئت امنایی برای این مرکز تشکیل شده تا بتوانند بهترین حمایت سخت‌افزاری را از روحانیون داشته باشند.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزودند: مسئول مرکز خدمات نیز با انتخاب رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تعیین می‌شود.
ایشان با بیان اینکه وحدت ملی ایرانیان در صورتی حفظ می‌شود که شاهد حفظ وحدت فرهنگی باشیم فرمودند: ارزش‌های فرهنگی، مسلمان بودن، اعتقاد به قرآن و پیامبر اسلام(ص) و سایر ارزش‌های واحد موجب حفظ اتحاد فرهنگی می‌شود به همین دلیل دشمنان به دنبال شکستن این وحدت فرهنگی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه دادند: روحانیت بزرگترین مانع در برابر نقشه‌های دشمنان برای شکست وحدت ملی و فرهنگی هستند و اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند در این زمینه موفق خواهند بود.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به پوشش گسترده این مرکز خاطرنشان کردند: در حال حاضر حدود 200 هزار نفر در این مرکز دارای پرونده هستند؛ طلاب خواهر و برادر، در داخل و خارج کشور و همچنین اهل سنت جزو این افراد هستند که با احتساب خانواده‌هایشان، به حدود 500 هزار نفر می‌رسند.
ایشان عنوان کردند: باید بسیج حمایت از طلاب ایجاد شود؛ اگر قرار است روحانیت از کیان نظام اسلامی حمایت کند که تاکنون این کار را انجام داده، باید حمایت‌های لازم از آنها صورت بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به ارتباط عمیق و تاریخی میان روحانیون و مردم فرمودند: در طول تاریخ خیرین بخشی از هزینه‌های حوزه‌های علمیه را تامین کرده‌اند البته لازم است امروزه توانمندی‌های روحانیون افزایش یابد تا شاهد حل مشکلات آنها باشیم.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ظرفیت‌های حاکمیتی و همچنین خیرین در هر استان کم نیستند تصریح کردند: در حال حاضر بحث مسکن را در همه استان‌ها برای طلاب حوزوی دنبال می‌کنیم که این امر نیازمند حمایت استانداران است.
ایشان با تاکید بر تامین حداقل‌های معیشتی برای طلاب فرمودند: در سیاست‌های مسکن، توزیع یکسان در همه استان‌ها و شهرها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزودند: مشاوران امور روحانیت استانداران باید از ظرفیت‌های مختلف در هر استان بهره برده و برای تحقق اهداف تامین بخش‌های سخت‌افزاری طلاب و روحانیون تلاش کنند.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۷

نظرات (۱)

۱۸ دی ۹۳ ، ۱۴:۱۹ علیرضا ن
سلام.موافقمم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی